Saturday, April 10, 2010

bahar neşesi


Alouette, gentille Alouette
Alouette, je te plumerai
Je te plumerai la tête
(Je te plumerai la tête)
Et la tête
(Et la tête)
Alouette
(Alouette)
O-o-o-oh....

Küçükken öğrenilenler unutulmuyor, bilenler bilir, bu şarkıyı küçükken okulda öğrenmiştim, şimdilerde aldığım bir Fransızca çocuk şarkıları CD'sinde var, harika sesimle Babil'e söylüyorum bugünlerde. Tarlakuşu diye mi çevrilir bilmem ama bu kuşun tüylerini yolarken, başı, burnu (gagası), kanadı (kolu), boynu, her neresi varsa adı, yeri söylenir, böylelikle tüm vücuttaki elementlerin adı öğrenilir, olan kuşa olur ama müziği ve söylemesi çok keyifli olan bu şarkı ile pek bir eğlenilir! Ben kendimi mi eğlendiriyorum, Babil'i mi bilmiyorum artık, içimde ne cevherler varmış Babilciğim, ortaya çıkıyor hepsi! Bunun yanında daha başka şarkılar da var söylediğimiz, danslar ettiğimiz, ama bu yolunan kuşun durumu içime dert oldu paylaşmak istedim! Bir de son günlerde "itsy bitsy spider" adındaki şarkıyı işaret dilini de kullanarak söylüyoruz, hani örümcek su oluğunun içinden binanın tepesine tırmanmak ister, artık evi mi orada, derdi ne bilmem, foş yağmur boşanır oluk içinden, örümceği dışarı atar, birden güneş çıkar, tüm yağan yağmur kurur, örümcek yenilen pehlivan güreşe doymaz misali tekrar oluktan tırmanmaya koyulur. Fış fış kayıkçı, uç uç böceği melodilerine çokdilli eklemeler yapalım dedik. Hayatı küçük detaylar, tatlı melodiler hoş kılıyor oğlum, baharın ılık neşesinin de etkisi olsa gerek.

Bundan sonra daha sık yazayım oğlum, en azından Nisan ayı boyunca; uzun yazarım derken ve de ertelerken haftalar geçti. Hem Mayıs ayında da pek yazamam hani oradan oraya giderken, Türkiye'de olacağız ya, o nedenle...

Seni seviyorum ben yine, her zaman ve her an. Bugün hava çok güzeldi, baharın mis ılık kokusu tenine karıştı, o ensenden esen rüzgarın tatlı kokusu burnumdan gitmiyor. Güzel uyu meleğim, sabaha kokunu içime çekerim yine...

2 comments:

Gülfer said...

Cıvıldayan sesin kulağıma kadar geldi arkadaşım :)
Şu surata bakıp neşelenmemek mümkün mü? Koklamak için sabırsızlanıyorum!

Nazlı said...

caniiim az kaldi yillar sonra bulusmaya :)